Šta je posrijedi?
Stanarima u sarajevskom naselju stižu enormno visoki računi za vodu: "Nemamo bazen ni jacuzzi, živimo nas troje i dvije mačke"

Bh. novinarka Mirna Stanković-Luković objavila je fotografiju računa za vodu za novembar u iznosu od 820,30 KM, uz detaljno objašnjenje višemjesečnog problema koji, prema njenim navodima, nadležne institucije ne rješavaju.
"Ovo što vidite na slici je naš račun za vodu za novembar. Ne, nemamo bazen. Nemamo ni jacuzzi. Živimo u stanu, nas troje i dvije mačke", navela je Stanković Luković.
Stanković-Luković živi u naselju Čengić Vila 1 na području općine Novo Sarajevo i kako je pojasnila, problem u zgradi u kojoj živi je počeo u februaru, kada su stanari dobili uvećan račun za vodu i prijavili ga upravitelju zgrade, Sarajevostanu. Odgovor koji su dobili bio je da nekom u stanu curi voda. Međutim, kako navodi, u stanovima nije bilo curenja, dok su računi nastavili rasti iz mjeseca u mjesec. Već u maju, iznosi su, prema njenim riječima, prelazili 100 KM, a Sarajevostan, kako tvrdi, nije reagovao.
Stanari su potom samoinicijativno otišli do vodomjera, gdje su utvrdili nenormalan protok vode, o čemu su obavijestili Sarajevostan. U augustu je stigao predračun za odslušavanje cijevi, koji su stanari platili. Utvrđeno je da je pukla cijev između vodomjera i ulaza u zgradu, ispod ceste. Vodomjer se, kako navodi, nalazi izvan ulaza, desetak metara od zgrade. Kvar je označen, ali se, prema njenim riječima, ništa nije desilo.
Sarajevostan se, kako tvrdi, proglasio nenadležnim za popravku, iako se kvar nalazi iza vodomjera. Navodi da su iz KJKP "Vodovod i kanalizacija" potom poslali dopis u kojem su naveli da ni oni nisu nadležni.
U septembru su, prema njenim navodima, prijave podnesene Kantonalnoj inspekciji Kantona Sarajevo i Ombudsmenu za zaštitu potrošača, ali odgovori do danas nisu stigli. Mjesna zajednica, kako je navela, ne može uraditi ništa, dok bi općina mogla reagovati samo ukoliko Sarajevostan pošalje dopis.
Sarajevostan, kako tvrdi, odbija poslati bilo kakav dopis jer smatra da kvar nije u njihovoj nadležnosti. Stanarima, navodi, ništa ne dostavljaju napismeno, a sve informacije dobijaju putem predstavnice etažnih vlasnika u Viber grupi. Dodaje i da sva komunikacija s višim instancama mora ići preko predstavnika etažnih vlasnika, odnosno Sarajevostana.
U novembru su, kako navodi, zamolili predstavnika etažnih vlasnika da zatraži predračun za popravku. Mjesec dana kasnije, predračuna i dalje nema.
"Dok se zvanično utvrdi da je Sarajevostan nadležan za popravku, a jeste, i dok se svi očituju po svakoj prijavi, naša očitanja na vodomjeru rastu, a s njima i računi. Računi ne mogu biti umanjeni prije nego što kvar bude otklonjen, a i tada će umanjiti samo posljednja dva ili tri računa", poručila je Stanković-Luković.
Dodala je da za to vrijeme voda curi ispod saobraćajnice te da se kvar, kako smatra, neće riješiti dok voda ne potkopa cestu.
Objavu je prokomentarisala i političarka Boška Ćavar koja je napisala: "Mogli ste kupiti svoj Vodovod za te novce… užas!!!".
Kontaktirali smo Stanković-Luković koja nam je pojasnila da se navedeni kvar nalazi između vodomjera i ulaza u zgradu, tačnije, da je cijev na tom mjestu pukla te da su ima sve nadležne institucije poručile da je popravka u nadležnosti Sarajevostana.
"Međutim, Sarajevostan nam kaže da oni nisu nadležni za to i ne žele poslati dopis općini da nam odobre sredstva da taj problem riješimo jer drugačije ne možemo uputiti zahtjev prema njima. Tri-četiri stana, ne znam tačan broj, dobijaju visoke račune, a ostali ne jer su oni stavili individualne vodomjere", navela je Stanković-Luković za N1.
Poslala je i fotografiju na kojoj je prikazana analitika, tačnije, rast iznosa računa po mjesecima. Kada je riječ o računu njenog domaćinstva on je na toj fotografiji blizu 3.000 KM, ali budući da im sada treba stići novi račun vjeruje da će to biti mnogo više iznad tog iznosa.
"Mi dobijamo te račune, ali ih nećemo plaćati jer niko nije lud da to plati. Neću raditi samo za to da vodu plaćam, a pritom nismo mi krivi. Isto tako imamo informaciju da je Sarajevostan od Ombudsmena tražio zaštitu ljudskih prava. Zamislite pravno lice traži takvu zaštitu, pa kakva ljudska prava oni imaju? A isto tako je na stranici Ministarstva komunalne privrede KS jasno naznačena uredba da kada se desi kvar da upravitelj (u ovom slučaju Sarajevostan) od vodomjera do krajnjih korisnika ima nadležnost da to riješi", kazala je te dodala da stanari ove zgrade ne mogu zatražiti d prijeđu u nadležnost drugog upravitelja jer je načinjen dug koji niko neće preuzeti dok se ne riješi ovaj problem.

N1 je poslao upit i Sarajevostanu u vezi s ovim problemom, međutim, do objave ovog teksta odgovor nismo dobili.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare